2010. április 29., csütörtök

Physique 57

Időtartam: 30, 30 illetve 57 perc
Eszközök: könnyebb és nehezebb kézi súlyzó szett, matrac, labda, törölköző, széktámla
Edző: Tanya Becker, illetve további Physique57 edzők
Sorozat/produkció: Physique57
Nyelv: angol
Jellege: mélyizomtorna, erősítő
Vélemény: 
Sokáig "állt" ez a videó a "polcomon", mire egyszer odáig jutottam, hogy kipróbáljam. És mennyire örülök, hogy megtettem. 
Elsőre úgy tűnt, hogy túl sok eszközt használ, túl komplikált. Aztán egy nap mégis elővettem az egyik rövidebb anyagát, a has és kar edzést, és nagyon megtetszett. Ráadásul másnapra a nyakamtól egészen a combom vonaláig izomlázam lett a 'hasamban', visszaigazolva, hogy tényleg egy igazán alapos és kemény edzésről van szó. 
A sorozat 3 részből áll. Az 57 perces alap videó egy kemény, teljes testet megcélzó edzés. Több eszközt használ, és az egész testet alaposan megdolgoztatja. Egy másik rész a  Physique57 Abs and Arms, ami 30 perces, és a karok, felsőtest illetve törzsizmok edzéséről szól. A Physique57 expressz videó az alap videóhoz hasonlóan egész testet edzi, de ezt egy rövidített, 30 perces edzésben. Tartozik még egy bónusz videó is a csomagba. Eddig egyelőre még csak a 2 30 perces videót próbáltam, arról fogok írni. 
Kezdjük a 30 perces Abs and Arms - hasat és karokat célzó videóval. Ehhez egy pár könnyebb és egy pár nehezebb kézi súlyzót, matracot és egy játszótéri labdát használunk. (Ez elég sok eszköznek tűnik, de nem kell megijedni. A labda ideális, de lehetünk találékonyak, én labda híján egy négyrét 'hajtott' összenyomott székpárnát használtam). 
A bemelegítés nem különül el, pár - lotte berk tornában is használt - lábemelgetős gyakorlat után rögtön belecsapunk a kemény gyakorlatokba és megragadjuk a nehezebb súlyzót, kargyakorlatok jönnek térdhajlításokkal, pliékkel kísérve. Már a torna első perceiben elkezdhetünk izzadni, a feladatok pörögnek, minden egyes gyakorlatnál több izomcsoportot is dolgoztatunk egyszerre a hatékonyság érdekében. A térdhajlításos kargyakorlatok után fekvőtámaszos sorozat, majd tricepsz edzés jön a földön, unatkozni nincs idő, már jönnek is a hasizom gyakorlatok. Itt is több izmot céloz egyszerre, bár a torna neve has és karok, de megdolgoztatjuk a combot, belsőcombot is alaposan. 
Kemény edzés, nagyon tetszett. Legnagyobb előnye szerintem, hogy nem vesztegeti az időt, nincsenek holt idők, nincsen lazsálás. Az is tetszik, hogy minden gyakorlatnál az éppen adott izomcsoportot több szempontból, több oldalról is edzi, egymás utáni gyakorlatokkal, kisebb módosításokkal. Remegtem, mint a kocsonya, kemények a gyakorlatok, de érdekes módon, talán mert sok helyen a labdát kell szorítani, nyomkodni, derék alá tenni stb. , ez eltereli a figyelmet arról, hogy közben milyen keményen is dolgozunk. 

Tetszett a has és kar, ezért kipróbáltam a 30 perces express gyakorlatsort is. Ebben is akad néhány kar és felsőtest gyakorlat, de itt a fő fókusz mégis a fenéken, a lábak edzésén van. Megvan ebben a tornában minden, amit egy mélyizomtornát próbált ember igazán utálhat, a térdelve "táncolás", a balettrúd előtti térdhajlítós combizom-égetés, illetve van egy bőséges balettrudas  fenékgyilkolás is. Kemény, pörgős torna, mindenkinek ajánlom. Kicsi bátorság, garantált a fáradtság és az izomláz, de igazán alapos kemény edzésről van szó, ami szerintem biztos meghozza a hatását. 

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!
Megkérdezhetem, honnét szerezted a dvd-t? Én kb. 3/4 éve fedeztem fel ezt a módszert a Youtube-on, akkor megnéztem a "Physique 57" honlapját, ha jól emlékszem az USA-n kivülre nem szállítottak...

Ziz. írta...

Én az USÁban élek:-)

Névtelen írta...

Ahh, így könnyű :)))

Névtelen írta...

a rutracker.org-ról le tudod tölteni

Klaudia Komáromi írta...

fantasztikus, teljesen újszerű torna !! annyira örülök, hogy az oldalatokra tévedtem és rátaláltam! pillanatok alatt elszállt az 57 perc annyira változatos, és rendkívül kemény! én eddig Jillian-fan voltam, de most már el fogok kezdeni kutatni más edzők után is, mert lehet ezt sokkal izgalmasabban is csinálni :)
köszi!