2009. július 21., kedd

Star Trainers - Cardio

Időtartam: 5 db 30 perces videó 5 különböző trénertől
30 perc, bemelegítés, fő rész és levezetés, mind egy blokkban.

Eszközök: nem kell semmi speckós
Edző:
Rob Glick
Violet Zaki
Gay Gasper
Kimberly Spreen
Kendell Hogan
Nyelv: angol
Jellege: kardio, erősen koreografikus, táncos-aerobic jellegű

Az 5 rész:
Cardio Party: Rob Glick
Cardio Kick-Butt: Violet Zaki
Cardio Espresso: Gay Gasper
Power Within: Kimberly Spreen
Peak Performance Cardio: Kendell Hogan

Vélemény:
Miközben tombol a Tapp-láz, gondoltam frissítésnek és változatosságnak kipróbálok és véleményezek egy más jellegű (értsd: nem t-tapp) videót. Így is tettem.

A Star Trainers - Cardio videón 5 különböző "sztáredző" vezényel le egy-egy 30 perces gyakorlatot. Rob Glick Cardioparty videójával kezdtem. Standard felállás, elindul a bemelegítés és kb. már az 5-dik percben úgy kombinálja a lépéseket, hogy ember legyen a talpán, aki követni tudja. Mivel nem vagyok egy nagy tánc tehetség, gondoltam, kitartok egy kicsit, hátha csak én vagyok béna. A 10-dik percnél már erős meggyőződésem volt, hogy a hiba nem az én készülékemben van, a 15-dik percnél, amikor a sok hirtelen váltás és ismétlés után belekezdett egy következő bonyolult szekvenciába - plusz még meg sem izzadtam addigra, akkor már biztos voltam benne, hogy ez a videó a kukában végzi majd nálam.
De komolyan. Látszik az edzővel együtt tornázók arcán is a mély koncentráció - pedig szerintem ők gyakorolták is előtte és biztos elő is mutogatják nekik, és mégis. Sőt, van hogy elrontják, illetve mivel olyan elemek is vannak benne, ahol abszolút nem ritmusra mozog (pl. körbejárás???), látszik, hogy a vele együtt tornázók sincsenek szinkronban.

A 17-dik percnél tehát lekapcsoltam, és elkezdtem egy másikat, a Violet Zaki Cardio Kick-buttját. Egy kicsit jobban indult, de a 6-dik percnél ő is elkezd komolyan variálni, ráadásul itt ütésekkel, majd későbbiekben rugásokkal kombinálva, ami szintén nem túl egyszerű gyakorlás nélkül. (na itt kapcsoltam át egy másik videóra, h legalább a 30 perc tornám meglegyen ma)

A többi részbe csak beletekertem, belenézegettem. Mindegyik hasonlóan nagyon gyorsan váltogat sokfélét kevés ismétléssel. Végső véleményem tehát: nem jó.
Nehezen követhető, nem mutogatja elő a gyakorlatokat, és hiába 5 különböző videó 5 különböző edzővel, meg vagyok róla győződve, hogy az egészet ugyanaz az ember rakta össze, annyira egy lére megy az egész. Minimum 8x kell előtte megnézni PLUSZ gyakorolni, hogy élvezni tudjuk. Vannak ennél sokkal jobb aerobic videók is szerintem.

(egyetlen érdekessége: meg mernék esküdni rá, hogy a Violet Zaki videóban Amy Dixon tornázik oldalt és mutatja az egyszerűsített változatot, pár évvel korábban és pár kilóval nehezebben, mint ahogy itt a blogon is említett (és kedvelt) videóiban láthatjuk:-)))) )

1 megjegyzés:

Tara írta...

"A 10-dik percnél már erős meggyőződésem volt, hogy a hiba nem az én készülékemben van"

hihi :D ez jó! :D
Biztosan igazad van, hogy Amy Dixon tornázhat benne, mert amikor egyszer rákerestem a nevére, kidobta ezt a videót. Azt hittem ő is fog tartani rajta edzést, de tévedtem.