2010. január 7., csütörtök

Leslie Sansone: Walk Away the Pounds - 5 mile - Advanced Walk

Időtartam: 71 perc

Eszközök: kézi súlyzó, gumi kötél, gumi szalag

Edző: Leslie Sansone

Sorozat/produkció: Walk Aerobik

Nyelv: Angol

Jellege: Kardió, zsírégető


Vélemény:
Először csináltam 5 mérföldes Walkot, de meg kell mondjam nem kell tőle megijedni. Amikor megláttam az első képet és láttam hogy Leslie mellett nemcsak jó alakú, kigyúrt emberek vannak, hanem kicsit ducibbak is, máris megnyugodtam. Akkor már tudtam hogy menni fog nekem is. Az első mérföldnél még kicsit kényelmes a tempó, amolyan bemelegítő. Ennél a mérföldnél eszközként kézi súlyzót használ, nem folyamatosan hanem megszakításokkal. Így a lábmunka mellett a karmunka is fokozottan szerephez jut. Ez a mérföld 15 perces. A második tempója sokkal intenzívebb, ennél fogva hamarabb vége is van, 9 perc. Itt már pici futás is van, inkább a lábmunka dominál, eszközt itt nem használ. Számomra ez a rész volt a legfárasztóbb. De kompenzálja a harmadik mérföld, aminek a tempója megint kicsit kényelmesebb. Itt újra előjön az eszközhasználat. Gumikötelet használ többször is 1-2 percig. Ebben a részben érvényesül leginkább az egész test edzése. A lábmunka mellett a karmunka nagyobb szerepet kap, kicsit erősítő jellegű is ez a rész. (bicepsz, tricepsz) Has fenék gyakorlatok is tarkítják. 15 perc ez a mérföld is. A negyedik mérföld megint eszköz nélküli, gyorsabb tempójú. Itt is szerepelnek ez egész testet edző gyakorlatok. 13 perc ez a mérföld. Az ötödik mérföld is 14 perces. Itt gumiszalagot használ, bár az eszköz akár el is hagyható, az edzésen sincs mindenkinek. Természetesen az edzés úgy is teljes, az eszközhasználat csak amolyan plusz dolog. Az edzés végén 5 perc nyújtás van.
Leslie többször utal a helyes testtartásra, a gyakorlatok kivitelezési módjára. Megjegyzem, ennek ellenére az is követni tudja a gyakorlatsort, aki nem érti a nyelvet, hisz a mozgás egyszerű, a kép alapján is jól kivitelezhető. Zsírégető hatása nem a nehézségben, hanem a dinamizmusban rejlik. Mindenesetre főleg az ideje miatt inkább haladóknak javaslom, mert igényel némi állóképességet. De! Természetesen nem kötelező végigcsinálni. Ha 3 vagy 4 mérföld esik jól belőle, akkor annyit csináljunk, majd legközelebb már megy tovább is.
Mint minden Leslie Sansone edzés, ez is nagyon jó hangulatú, amit én nagyon szeretek benne. Leslie nagyon kedves és az egész csapat végig nagyon vidáman mozog. Jókedvük az otthon tornázóra is átragad. Csak javasolni tudom.

1 megjegyzés:

Zita HD írta...

meghoztad hozzá a kedvem:-)
lehet este előásom (ha megvan)