2010. március 15., hétfő

Légy feszes.


Időtartam: 3 x 20 perc, + 40 perc


Eszközök: csukló és boka súly, gumikötél, step lépcső, tornaszőnyeg
Edző: Rubint Réka
Nyelv: magyar
Jellege: alakformáló, erősítő

Vélemény: Réka lemezei eléggé megosztják a közvéleményt. Egyrészt elég nehéz, mondhatni gyilkos tornákat csinál, másrészt igen éles, visító hangon beszél, sokat hűházik amit sokan nem szeretnek. Nos ez ezen a lemezen sincs másképp. Mégis, aki egy jól megmozgató, fárasztó edzésre vágyik, annak jól jöhet egy ilyen lemez.
A lemez anyaga nem egy edzésre való, hiszen összesen 100 perces. 3 db 20 perces és egy 40 perces edzés van rajta. A 20 perces edzések egyenként is igen fárasztóak, hiszen ezek csak 1-1 testrész formálására koncentrálnak. Az első a popsi - csípő edzése. Réka bokasúllyal csinálja, szerintem anélkül is elég nehéz. (Nekem legalábbis.) 32-es ismétlés számmal dolgozik ami elég sok. 10 perc a jobb, majd 10 perc a bal oldalon. Töredelmesen bevallom, én csak úgy bírtam végigcsinálni, hogy többször is oldalt váltottam. A csípő formálását gumikötéllel is elősegíti. A következő részben combformálás következik, melyhez gumikötelet, lábsúlyt és step lépcsőt is használ. Ha túl nehéznek találjuk, a súlyt el is hagyhatjuk és ha nincs step lépcsőnk, természetesen talajon is végezhetjük a gyakorlatokat. A harmadik rész hasizom erősítő. Ehhez a részhez szükségünk lesz szőnyegre és esetleg lábsúlyra, de ez el is maradhat. Ebben a részben Réka kislánya is tornázik keményen 8 percig ami igen figyelemre méltó, én se igen bírtam tovább. (Úgy látszik van hova fejlődnöm). A következő rész 40 perces. Nekem ez a kedvencem a lemezen, mert ez az egész testet átmozgatja. Kb a feléig állva kell tornázni, kar, láb gyakorlatok vannak itt többnyire. Step lépcső itt is előjön a lábmunkánál, a karizmot meg gumikötéllel erősíti. Felépítése ennek a résznek koreografikus, legalábbis a gumiköteles részig, ismétlődő mozdulat sorokból áll. Ezt követően a torna talajon folytatódik, főleg popsi, majd hasgyakorlatok jönnek. Tetszik a lemez felosztása, hiszen az adott idő függvényében lehet eldönteni hogy 20, 40, esetleg 60 perces tornát csináljon e az ember. (Többet nem hiszem hogy bírnánk). Mindegyik résznél van óra ami visszaszámol, én ezt is szeretem. Ha a nehézségi fokáról kell beszélnem, hát igen, ez kemény. Semmiképp sem kezdőknek javaslom, sokkal inkább fanatikusoknak, vagy olyanoknak, akik csak 1-1 testrészükkel nem elégedettek és azt akarják célzottan formálni.

Nincsenek megjegyzések: