2009. május 29., péntek

Stott Pilates - Walk on to Weight Loss

Időtartam: 53 perc

Eszközök: jó cipő, víz

Edző: PJ O'Clair

Nyelv: angol

Jellege: zsírégető

Vélemény:


Igazán vegyes érzelmeim vannak ezzel az anyaggal kapcsolatosan. Pár hónappal ezelőtt beletekertem az anyagba és akkor unalmasnak találtam. Ma valami rövidebbre, de izzasztóra vágytam, gondoltam teszek egy próbát.

Az első 3-4 percben egy másik hölgy egyszerű bevezetést tart arról, hogy hogyan tartsuk magunkat, minimális bemelegítést végezve ezzel. Nekem csak most tűnt fel, hogy ez vmilyen formában kapcsolódik a pilateshez, így már leesett a tantusz, hogy azért ilyen kimért egy kicsit a stílus. Ott ugyanis lelassul az ember, jobban figyel az apróbb részletekre.

Nos, az egyetlen dolog, amiért másoknak is ajánlom ezt a videót az, hogy PJ a kezdettől a végéig dumál folyamatosan (szerintem ezért érzi azt, hogy milyen kemény tornát is végeznek éppen, mert ezt többször is hangoztatta, de én egyszersem éreztem így...) , minden részletre felhívja a figyelmünket, és azért hasznos ez az anyag, mert úgymond bevezet a helyes testtartás világába mozgás közben is. Én egyébként is testtartás-mániákus vagyok (fokozott figyelmet fordítottam és fordítok is rá mindig az óráimon), így értékelem, ha találkozom valakivel, aki szintén érti és átadja a fontosságát a helyes pozitúráknak egyes mozgások közben.
Tehát ezért ajánlom mindenkinek ezt az anyagot.

És ami viszont nem tetszett:
Az én habitusomnak rettentő unalmas volt. (Megjegyzem, hogy Leslie Sansone gyaloglós anyagában sincs semmi bonyolult mozgás - ahogy itt sincs - viszont ott élveztem minden percét.) Itt a zene halk, végig ugyanaz. Késztetést éreztem, hogy betegyek mellé valami pörgősebb zenét, hogy legyen kedvem lépkedni valami lendületesebb ritmusra.
Itt ugyanaz a ritmus, PJ folyamatában beszél. Rájöttem, hogy ez tényleg egy "pilates-kór" :) mert amikor régen pilates órákra jártam, ott is folyton beszéltek hozzám, kész csoda volt, ha az ember tényleg a saját testére tudott figyelni menet közben :) Pedig pont arról beszéltek, hogy mire kéne figyelni :)) Na mindegy, szorri a kitérőért :))

A "bemelegítés" után 45 perc gyaloglás, lábemelés, saroktolás vár ránk nem túl megerőltető módon. Mindezek után 2 perc nyújtás. Ennyiből össze tudom foglalni.

Na, én itt azért néztem az időt, hogy hol tartunk már, mert eléggé untam magam és alig izzadtam, azt is csak azért, mert a szobában eleve 23 fok és párás levegő volt... hát ez nem túl nagy dícsérete az anyagnak. De teljesen kezdőknek és nyugdíjasoknak viszont kiváló ez az összeállítás, tehát nemhiába került ki az univerzumba. Nekik mindenképp ajánlom. Én viszont nem fogom újra elővenni.

Épp most találtam az amazonon róla egy hozzászólást, miszerint a valakinek pont azért tetszik ez az anyag, mert a zene minimál, mozgás minimál.
Na erről beszélek... zsák a foltját. De ez nem az én foltom vagy zsákom :)






Nincsenek megjegyzések: