2010. december 28., kedd

Rubint Réka - Alakreform 2010


Időtartam: 90+80 perc
Eszközök: matrac, súlyzó, gumiszalag, step pad, boka súly
Edző: Rubint Réka
Nyelv: magyar
Jellege: alakformáló, erősítő

Vélemény: A régebbi lemezein kicsit zavart a stílusa, de el kell ismernem nagyon kemény és hatásosak a tornái. Ismét talált ki egy jó állatos hasonlatot, ezt mindkét lemezén mondja is: "kemények vagyunk, mint a fagyott kutya láb!", itt egy kicsit kiakadtam, mint a békásnál, de ezeken a lemezeken különben nem hangzik el sokszor a hűha, ami nem is baj.
Az alakreform órás szerintem könnyebb, mert ott nem kell súlyzózni, viszont az első 45 percben annyit kell guggolni, hogy még megszámolni se bírtam. Több, mint 300 guggolás van az biztos, többféle variációját váltogatja kitörések változataival, és beveti a gumiszalagot is egy-egy résznél. Leülünk és lábat is emelgetünk, majd ismét jön egy kis guggolós rész, (bevallom nekem ez már kicsit uncsi volt), de feldobta azért ugrálásokkal. A videó felétől pedig elkezdődött a popsiformálás gumiszalaggal, lábemelgetésekkel. Az utolsó 9 és fél percben pedig hasizomgyakorlatok vannak, főként hasprések variálása.
A másik lemez 20 perces comberősítéssel kezdi, guggolás, kitörés és lábemelgetés van, de a súlyzót is felveszi két percre, így nehezíti még a guggolásokat és a kitöréseket, illetve a step paddal, de ha nincs itthon anélkül is lehet edzeni. A következő 20 percben felsőtest edzés van, inkább a váll és hát edzése van előtérben, elég nehéz, főleg úgy, hogy két kilós súlyzókkal próbáltam ki, Réka pedig egy kilóssal végzi a gyakorlatokat. Hasonlattal élnék én is, mint Réka, a vállgyakorlatoknál már vicsorítottam, mint egy kutya, de kibírtam azért. Másnapra lett is izomláz. A végén pedig a gumiszalaggal végzünk egy pár gyakorlatot. Azt mondja Réka nem baj, ha rövid a szalag, mert annál nehezebb, hát én meg is kínlódtam vele. A 40 perces extra popsi rész is elnyerte a tetszésemet, megpróbálta nem egyhangúvá összeállítani a gyakorlatokat, és a klasszikus lábemelgetős gyakorlatok mellett van egy új is, hason fekve csípőnk alá kell tenni a kezünket, lábunkat kissé megemeljük és zárjuk-nyitjuk, itt már a végére görcsölni kezdett a combbicepszem, de éreztem a popsi résznél is. Ez a lemez jobban tetszik, mert keményebb és változatosabb is, igaz itt meg nem gondolt a hasizomra, de nem baj a Napi 20 perc önmagadért 20 perces hasizom része nagyon jól sikeredett, majd azzal pótolom. Nem ártott volna hosszabb nyújtást kitalálni a végére, vagy egy 5-10 perces blokkot szánni rá.
Összességében tetszik, érdemes elővenni többször, az alakot jól formálja. Kezdőknek szerintem nem kell hozzá eszköz sem, és elég a fél-egy kilós súlyzó is. Térdfájósok pedig kerüljék a guggolós, kitöréses részt.

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

szia!
és most sikerül ugyanannyi gyakit csinálnia mindkét oldalra?:-)
mert ugye ez rékának nem az erőssége...

Vandy írta...

Na azt nem számoltam, de még megfogom csinálni és akkor megírom esetleg.

Vaczila írta...

Nekem az első rész kicsit uncsi volt, a második sokkal jobban tetszett.

Vandy írta...

Igen változatosabb és az idő is jobban megy.
Talán most eltalálta, hogy egyformán eddzük mind a két oldalt.

Noémi írta...

Nem olyan rossz ez a dvd, bár én megmondom őszintén többet vártam. Nehezebbet, min az előző. A 90 perces részért nem vagyok oda, de a másik dvd elfogadható.
Mindenesetre én most erre edzek, mert a régieket már borzasztóan unom.
Kiegészítem más gyakorlatokkal és akkor garantált az izomláz :)

Vandy írta...

Engem csak az zavart, hogy kevés a hasizom (és a nyújtás), de biztos vigyáz a babájára. Noémi, Rékára szoktál a legtöbbször tornázni?

Noémi írta...

Általában Rékára, de most át szeretnék állni bodyrockra.:)

AlakManó írta...

Már van 2013-as Totális Alakreform is! :)

http://www.rocky.hu/dvd/fitness-eletmod/rubint-reka-2013-totalis-alakreform-feszesites